Πέμπτη 1 Οκτωβρίου 2009

Κέλλοι (παραδοσιακά κουλουράκια Κρανιδίου)






 Τα κουλουράκια αυτά είναι τα παραδοσιακά βουτήματα της περιοχής. Είναι πεντανόστιμα και πανεύκολα στην παρασκευή τους

ΥΛΙΚΑ
2 κούπες ελαιόλαδο Κρανιδίου
2 κούπες ζάχαρη
1 1/2 κούπας χυμό πορτοκάλι
1/2 κούπας νερό
1/2 ποτηράκι κρασιού κονιάκ
κανέλα- γαρύφαλλο
1 φακελάκι baking powder
2 κουταλάκια γλυκού σόδα διαλυμένη μέσα στο χυμό
500 γρ. αλεύρι που φουσκώνει μόνο του
αλεύρι σταρένιο όσο πάρει (1 με 1,5 kg)

ΕΚΤΕΛΕΣΗ

Βάζουμε σε μια λεκάνη το λάδι, το κονιάκ, το νερό και το πορτοκάλι μέσα στο οποίο έχουμε διαλύσει τη σόδα.
Προσθέτουμε τη ζάχαρη και ανακατεύουμε καλά να διαλυθεί.
Βάζουμε την κανέλα και το γαρύφαλλο.
Ρίχνουμε το αλεύρι που φουσκώνει μόνο του μαζί με το  baking powder.


Ανακατεύουμε καλά και αρχίζουμε να προσθέτουμε το σταρένιο αλεύρι μέχρι να πετύχουμε μια ζύμη μαλακιά κι ελαστική που να κολλάει ελαφρώς στα χέρια μας.
Αφήνουμε να σταθεί για 15 λεπτά.
Λαδώνουμε ελαφρά τα χέρια μας και πλάθουμε κουλουράκια.
Εδώ στο Κρανίδι τα φτιάχνουν στο σχήμα της φωτογραφίας αλλά εσείς μπορείτε να τους δώσετε ότι σχήμα θέλετε.

Ψήνουμε σε προθερμασμένο στους 180 βαθμούς φούρνο για περίπου 20 λεπτά ή μέχρι να ροδοκοκκινίσουν.
Τα φυλάμε σε δοχείο που να κλείνει καλά.
Διατηρούνται για αρκετό καιρό και είναι ιδανικά για το καφεδάκι μας αλλά και κολατσιό των παιδιών στο σχολείο.


ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ

30 σχόλια:

  1. Καλημέρα και καλό μήνα! Πρέπει να είναι σα τα γνωστά λαδοκούλουρα ε Λίλα? Το όνομα δε το είχα ακουστά. Παίρνω κέρασμα για το καφεδάκι μου. Τον γλύκανες το μήνα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αυτά τα κουλούρια είναι πάρα πολύ νόστιμα!!!
    Τα φτιάχνω κι εγώ μόνο που δεν βάζω το ποτήρι νερό και το σταρένιο αλεύρι αλλά δεν τα ξέρω σαν Κέλλοι.
    Τα λέω κουλούρια πορτοκαλιού.
    Φιλάκιαααααααααα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ ΛΙΛΑ ΜΟΥ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. παρα πολύ ωραία !!!!!!!!!! πω πω φαντάζομαι πως θα μοσχοβολάνε !!!

    καλό μήνα !!!!!!!!!!!!!

    Ευχαριστούμε την Αφροδιτούλα και τις αλλες κυρίες της οικογένειας της, απ'οπου και οι καταβολές της συνταγής !!! χιχιχιχι!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πολύ νόστιμα αυτά τα κουλουράκια τα έχω δοκιμάσει απο τα μέρη σας.
    Να στε καλά, καλό μήνα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Τα κουλουράκια είναι πολύ βολικό πράγμα, όχι μόνο για τον καφέ.
    Μπαίνεις, παίρνεις ένα...βγαίνεις, παίρνεις άλλο ένα.
    Και για τις τύψεις, βάλε λιγότερη ζάχαρη.
    Καλό και γλυκό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. γαστεροπλήξ1/10/09 12:28

    καλό μήνα,

    με νοστιμιές και υπέροχες μυρωδιές ξεκινάει ο μήνας, η συνταγή πάνω-κάτω είναι γνωστή, αλλά το όνομα "κέλλοι" πρώτη φορά το άκουσα
    παίρνω για το καφεδάκι μου και όχι μόνο ένα !!!!!!!!!!
    φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. γαστεροπλήξ1/10/09 12:45

    το όνομα γνωρίζεις πως προκύπτει,
    αν κρίνω από το παραδοσιακό σχήμα, οφείλεται στη λέξη κελλάς που σημαίνει μονόφθαλμος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Τα έχω φτιάξει πολλές φορές αυτά τα κουλουράκια κι είναι πράγματι πεντανόστιμα! Ευχαριστούμε Λίλα μου, καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ειρήνη1/10/09 12:50

    Εγώ κάπου τα ξέρω καλα αυτά τα τραγανά μυρωδάτα κουλουράκια! Αλλά δεν ήξερα ότι η τοπική ονομασία τους είναι "Κέλλοι"!!
    Φιλάκια και καλό μήνα Λίλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Υπέροχα μυρωδάτα και πεντανόστιμα τα κουλουράκια που μας κέρασες Λίλα μου :) Πανέμορφες και οι συνθέσεις στις φωτό με τα σερβιρισμένα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Kαλό μήνα! Ειναι ευκολο και νοστιμο ! Θα το φτιάξω. Το πρόβλημα με μένα ειναι οτι θα τα φάω σε μιά μέρα!
    Χαιρετιμούς

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ωραία κουλουράκια και πρωτότυπο όνομα! Καλό μήνα σου εύχομαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Πρώτα απ' όλα να θαυμάσω τις φωτός σου, μιας κι έχω ένα γνωστό "κόλλημα" με τις φωτός και μετά να θαυμάσω τα κουλουράκια σου βεβαίως, που μοσχοβολάνε!
    Καλό μήνα Λιλάκι"))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Λιλάκι, καλό μήνα να έχουμε και γλυκό σαν τα κουλουράκια σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Λίλα μου,
    τι ωραία που είναι τα κουλάρια σου.
    Να είχα τώρα λίγα για το καφεδάκι μου! Μου αρέσει να μαθαίνω νέες τοπικές συνταγές.

    Φιλάκια και καλό σου μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Μυρωδάτα σίγουρα, νόστιμα σίγουρα, μένει να μας πεις από που να πηγάζει και η παράξενη ονομασία, για να συμπηρωθεί η εικόνα μας και το αίσθημα λιχουδιάς που μας δημιούργησαν τα κουλουράκια σου αγαπητή Λίλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. ........ νομίζω πως το έχει πει στα πιο πάνω σχόλια η γαστεροπλιξ :) σχετικά με την ονομασία των κουλουριών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. @ Rena
    @Asteri
    @ELENI
    @Maria B.
    ευχαριστώ για τα σχόλια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. @ Εύη μου αφού τα έχεις δοκιμάσε ξέρεις!

    @Δύσπιστε τα συγκεκριμένα κουλουράκια δεν έχουν πολύ ζάχαρη, αυτό είναι το ωραίο τους!

    @ Γαστεροπλήξ μου δεν ξέρω πως βγαίνει το όνομα κέλλοι, το σχήμα τους είναι αυτό σύμφωνα με την παράδοση, οπότε μπορεί η ονομασία να προέρχεται από εκεί!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. @ Mαρία μου καλό μήνα και σε σένα!

    @ Ειρήνη μου τα έχεις δοκιμάσει στην Ερμιόνη? Καλό μήνα!

    @ gvarvakis είδες? Επιτέλους τα κατάφερα και με τις φωτογραφίες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. @ Βetty Manousos να τα φτιάξεις, είναι εύκολα και νόστιμα. Με το καφεδάκι μούρλια!

    @ Matrigaki μου καλό μήνα και σε σένα. Φιλιά!

    @ Penelope όπως έγραψα και πιο πάνω δεν ξέρω από που προέρχεται η ονομασία τους. Θα ξαναρωτήσω όμως και άμα μάθω θα σας πω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. ΑSTERAKI ΜΟΥ ΕΥΧΑΡΙΣΤΏ!!!!!!(τα κεφαλαία είναι γιατί όντως φωνάζω το ΕΥΧΑΡΙΣΤΏ)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ ΝΑ ΕΧΕΙΣ.ΤΕΛΕΙΑ ΤΑ ΚΟΥΛΟΥΡΑΚΙΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. SKROUTZAKO έλα κερνάω κουλουράκια αλλά και καφεδάκι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Ωραιότατα δείχνουν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Ανώνυμος14/1/10 21:26

    ena kilo keloys parakalw!!stacy

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. ΓΕΙΑ ΣΟΥ ΛΙΛΑ.ΨΑΧΝΩ ΠΟΛΥ ΚΑΙΡΟ ΝΑ ΒΡΩ ΤΗΝ ΣΥΝΤΑΓΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΕΛΛΟΥΣ ΚΑΙ ΚΟΙΤΑ ΝΑ ΔΕΙΣ ΠΟΥ ΤΗΝ ΒΡΗΚΑ!ΚΑΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΤΟΣΟ ΚΟΝΤΑ...!!!ΝΑ΄ΣΑΙ ΚΑΛΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Λιλα
    ευχαριστω εψαχνα την συνταγη να τα κανω εδω στην Φλοριδα για καποιο evenτ νηστισιμο , τους τα περιεγραφα που τα εφτιαχναν στην γειτονια μου στο Κρανιδι , αλλα τωρα θα τα δοκιμασουν
    θα τα φτιαξω δοκιμαστικα αυριο κιολας
    Κωστας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φίλε μου Κώστα όταν λαβαίνω σχόλια από όλες τις μεριές της γης νιώθω τόση χαρά που δεν περιγράφεται! Στην αρχειοθήκη των συνταγών υπάρχουν και τα παραδοσιακά αμυγδαλωτά της περιοχής μας που είναι εξαιρετικά! Καλή επιτυχία!!!

      Διαγραφή

Λιλά απαντήσεις!!!!