Δευτέρα 2 Νοεμβρίου 2009

Σοκολατένιο spread κάστανου


Ψάχνοντας ένα υγιεινό κι εύκολο κολατσιό για το γιο μου, πειραματίστηκα αρκετά. Έφτιαξα κάμποσες συνταγές, χάλασα αρκετά κάστανα, αλλά στο τέλος το πέτυχα. Ένα πεντανόστιμα άλλειμμα για το ψωμί ή τη φρυγανιά και μια καταπληκτική γέμιση για κέικ και τούρτες!
Θα χρειαστούμε 

2 κούπες κάστανα βρασμένα και καθαρισμένα
1+1 κούπα φρέσκο γάλα
125 γραμμάρια κουβερτούρα
1 γεμάτη κουταλιά μέλι

Σε κατσαρόλα βάζουμε το γάλα και το μέλι, μόλις ζεσταθούν ρίχνουμε και τα κάστανα.
 

Βράζουμε σε πολύ χαμηλή φωτιά μέχρι να σωθεί το μισό γάλα και να χυλώσουν τα κάστανα.
Ρίχνουμε το μίγμα στο μπλέντερ και το αλέθουμε μέχρι να γίνει πολτός.
Αν μείνουν και λίγα κομματάκια  μέσα δεν χάθηκε και ο κόσμος.
Βάζουμε πάλι την κατσαρόλα στη χαμηλή φωτιά και ρίχνουμε μέσα την κουβερτούρα, που στο μεταξύ την έχουμε λιώσει καλά σε μπεν μαρί.
Αφού ανακατέψουμε καλά για να ενσωματωθεί η σοκολάτα στα κάστανα, βγάζουμε την κατσαρόλα από τη φωτιά και ρίχνουμε μέσα λίγο, λίγο γάλα από τη δεύτερη κούπα μέχρι να πάρουμε ένα μίγμα που να είναι στην υφή σαν χυλός κέικ.
 
Ίσως να μη χρειαστεί να ρίξετε όλη την κούπα.
Αφήνουμε να κρυώσει, το βάζουμε σε βάζο και το φυλάμε στο ψυγείο.
Όσοι έχετε μικρά παιδιά φτιάξτε το και θα με θυμηθείτε.
Όπως βλέπετε δεν περιέχει καθόλου ζάχαρη, ούτε βούτυρο.
Αν φτιάξετε και το Ψωμί του Αστεριού  τότε θα έχετε το καλύτερο πρωϊνό και κολατσιό για όλους!


34 σχόλια:

  1. Αχχχχχχχχχχχ αχχχχχχχχχχχ!!!!!!!!!! τι μου έκανες τώρα βρε Λιλού!!!!!
    Να είχα μία φέτα ψωμάκι με το spread κάστανου και τι στο κόσμοοοοοοοοο!!!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τυχερός ο γιός σου! Τέτοιο γλύκισμα στο ψωμί του!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. πολύ έξυπνο αυτό που έκανες Λιλακι!! το χρησιμοποίησες όπως σχεδόν κανουμε με το φουντούκι ή με το αμύγδαλο !!! πανεξυπνο!!

    θα ήθελα πολύ να είχα μια φετούλα απο το αστεροψωμο με την ας πούμε μερεντούλα σου !!!

    γεια στα χέρια σου !!!

    καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Φέρε Λιλάκι και μένα καστανο-μερεντούλα:))
    Φιλιά, καλή βδομάδα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μαρία μου φτιάξε ψωμάκι κι έλα να το τσακίσουμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αγγελική τυχερός ο γιος αλλά τυχερή κι εγώ που τον έχω! Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μαρία μου που σε έχω πεθυμήσει πολύ, η διαφορά με τη σπιτική μερέντα είναι οτι το δικό μου δεν έχει καθόλου ζάχαρη και βούτυρο! Και αυτό το θεωρώ μεγάλη επιτυχία!!!!Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Έλενά μου όταν θα ξαναέρθω Αθήνα θα φέρει το αστέρι ψωμί κι εγώ καστανοσοκολατένια κρέμα και θα πιούμε όλες μαζί καφέ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ΠΩ ΠΩ!!!ΤΙ ΛΙΧΟΥΔΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΕΣ;
    ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ ΜΕ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΧΑΜΟΓΕΛΑ ΝΑ ΕΧΕΙΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Μου αρέσει πολύ το κάστανο! Είναι ότι πρέπει για γέμιση σε τουρτίτσες. Καλή εβδομάδα και καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Πολύ έξυπνο το κόλπο σου και υγιεινό!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. γαστεροπλήξ2/11/09 15:01

    η μαμά μου όσο είμασταν μικρά έως αρκετά μεγάαααααλα παιδιά μας έφτιαχνε σπιτική μερέντα όπως την έλεγε, χρησιμοποιώντας κάθε φορά άλλους ξηρούς καρπούς, το κάστανο πρέπει να είναι πολύ ωραία εναλλακτική λύση, κάνω πως δεν βλέπω τέτοιες λιχουδιές, τέλειο!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. μιαμ, μόλις αισθάνθηκα μια λιγούρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Σκρουτζάκο καλό και γλυκό μήνα να έχουμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. bigmama να φτιάξουμε και τουρτίτσα, γιατί όχι?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ξανθή μου αυτό ήταν το ζητούμενο, υγιεινό κολατσιό για τα παιδιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. γαστεροπλήξ μου τι σκαρφιζόμαστε οι μανούλες για να έχουμε τα βλαστάρια υγιή και χαρούμενα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. cofeemug ότι πρέπει το spread για τις λιγούρες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Λίλα μου τι όμορφη και υγιεινή πρόταση είναι αυτή!!! ενθουσιάστηκα και θα την κάνω με τη πρώτη ευκαιρία.
    Καλό μήνα:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Tumbelina μου να την κάνεις και να μου πεις εντυπώσεις! Καλό μήνα και σε σένα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. εντυπωσιάστηκα! τι υγιεινή λιχουδιά είναι αυτή! βάζω το ψωμάκι, βάζεις την
    καστανο-νοστιμιά;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Mπέτυ μου όλο το βάζο για σένα γλυκιά μου. Εξάλλου είναι υγιεινό οπότε τρώμε λίγο παραπάνω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Σούπερ! Στο ψυγείο υποθέτω το φυλάς; Α ναι! Το γράφεις κιόλας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Λιλα...Τι ειναι αυτο Παιδι μου.... πω πω πω πω το θέλω κολασμένα......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. kiki μου ναι στο ψυγείο το φυλάω, λόγω γάλακτος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Nίκη μου η έμπνευση μου ήρθε από τη μαμομερέντα σου!!!! Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Τρελαίνομαι για κάστανα, σε όλες τις παρασκευές τους! Να είσαι καλά Λίλα μου, καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Λίλα μου,
    η μικρή μου τρελαίνεται για κάστανα, και μόλις το είδε μ΄εβαλες σε μπελά!!!!
    Με έχει τρελάνει για να της το ετοιμάσω!!!!
    Δεν ξέρω πως θα μου βγει, αλλά το κεικ με τα μήλα και τις σταφίδες που εκανα την Κυριακή έγινε τέλειοοοοο!!!!!!!
    Να είσαι καλά με τις ωραίες ιδέες που μας δίνεις!!!!

    καλό μήνα!:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Μαρία μου κι εγώ τρελλαίνομαι για κάστανα και γλυκά! Οπότε βρήκα τον τέλειο συνδυασμό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. marian να το φτιάξεις στη μικρή σου, είναι τέλειο σνακ και το κυριότερο, πολύ υγιεινό! Μέλι, γάλα, μαύρη σοκολάτα και κάστανα. Συνδυασμός αχτύπητος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. ολα καλα κουκλες, αλλα... εχω μια απορια
    τοσα καστανα πως τα καθαριζετε??? η χειροτερη μου!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Ελευθερία μου για 2 κούπες καθαρισμένα χρησιμοποίησα περίπου μισό κιλό κάστανα! Δεν είναι και φοβερή ποσότητα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Πολυ ωραία ιδέα Λίλα, αν και προσωπικά με τα βραστά κάστανα δεν τα πάω καλά, τόσο στην γεύση όσο και στο καθάρισμα. Προτιμώ 100% τα ψητά και δεν μπορώ να αντισταθώ όταν τα δω μπροστά μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Πηνελόπη μου δεν καταλαβαίνεις αν είναι βραστά τα κάστανα γιατί η γεύση τους εμπλουτίζεται από το μέλι και την σοκολάτα! Τα ψητά τα λατρεύω κι εγώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Λιλά απαντήσεις!!!!