Τετάρτη 30 Ιανουαρίου 2013

Το Ογκρατέν της Γιαγιάς μου


Η γιαγιά μου η Σπυριδούλα (της οποίας πήρα και το όνομα) είχε μεγάλη αγάπη για τη μαγειρική.
Ο πουρές της, το ογκρατέν και το γλυκό βερίκοκο είναι απλώς ανεπανάληπτα. Δυστυχώς έφυγε χωρίς να μας αφήσει συνταγές για τα γλυκά του κουταλιού, αλλά χρόνια πριν σε μια επίσκεψή μου στο σπίτι της κατέγραψα τη συνταγή για το ογκρατέν της! Καιρός να την μοιραστώ μαζί σας!

ΥΛΙΚΑ
1 πακέτο μακαρόνια (η γιαγιά προτιμούσε τα λαζάνια της BARILLA)
4 αυγά
1 μικρή κρέμα γάλακτος
1 lt γάλα φρέσκο + 1 ποτήρι ακόμη
200 γραμμάρια bacon ψιλοκομμένο
250 γραμμάρια διάφορα τυριά τριμμένα

ΕΚΤΕΛΕΣΗ
Βράζουμε τα ζυμαρικά σύμφωνα με τις οδηγίες που υπάρχουν πάνω στο πακέτο.
Τα σουρώνουμε. Χτυπάμε με το μίξερ χειρός όλα τα υγρά και τα αυγά καλά.
Ανακατεύουμε τα μακαρόνια με το μπέικον και τα μισά τυριά μέσα στην κατσαρόλα. Ρίχνουμε και το μισό μείγμα των υγρών και τα ανακατεύουμε καλά.
Απλώνουμε τα μακαρόνια σε πυρέξ ή ταψί και πασπαλίζουμε με τα υπόλοιπα τυριά.
Ρίχνουμε και το μείγμα των υγρών που πρέπει να σκεπάζει τελείως τα ζυμαρικά.
Αν δεν τα σκεπάζει συμπληρώνουμε με γάλα.
Ψήνουμε σε προθερμασμένο στους 180 βαθμούς φούρνο για 30 με 40 λεπτά ή μέχρι να πιει τα υγρά τελείως!
Τρώγεται και ζεστό και κρύο!
ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ
Λίλα


52 σχόλια:

  1. Από τα αγαπημένα μου ογκρατέν. Πεντανόστιμο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μα πως καταφέρνουν οι γιαγιάδες και κάνουν τόσο νόστιμα φαγητά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βάζαν όλη τους την αγάπη όταν μαγειρεύαν, γιαυτό το φαγάκι τους ήταν πεντανόστιμο.!!!

      Διαγραφή
    2. Ακριβώς! Φαίνεται πολύ νόστιμο, μπράβο στη γιαγιά!

      Διαγραφή
    3. Νοτούλα μου είναι η αγάπη που βάζουν μέσα!!!

      Διαγραφή
  3. Νόστιμο!!! Και εύκολο και γρήγορο! Καλημερούδια Λιλάκο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εφάκι έχει και μια άλλη διάσταση...είναι πολύ χορταστικό!! Φιλάκια!!

      Διαγραφή
  4. Η γιαγιά Σπυριδούλα ήταν προφανώς μεγάλη μαστόρισσα στην κουζίνα! Μήπως εκτός από το όνομα κληρονόμησες και την τέχνη της;;;
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αναστασία μου έχω να πλύνω πολλές κατσαρόλες ακόμη για να τη φτάσω!!!

      Διαγραφή
  5. Συνήθως στις συνταγές των γιαγιάδων και των μαμάδων μας μπαίνει και ο παράγοντας της νοσταλγίας, που τις κάνει ακόμη πιο γευστικές στα μάτια μας :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πηνελόπη μου πόσο με καταλαβαίνεις καλή μου!!!!

      Διαγραφή
  6. εμένα η γιαγιά μου δεν νομίζω ότι ήξερε τι θα πει bacon. Χρησιμοποιούσε καβουρμά για τέτοιες παρασκευές και σίγουρα δεν θα χρησιμοποιούσε κρέμα. Το πιάτο της γιαγιάς σου είναι προχωρημένο Λίλα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έρη μου η γιαγιά μου ψαχνόταν γενικώς......πράγμα στο οποίο της έμοιασα όντως!!!!

      Διαγραφή
  7. Για όλων των ειδών τα ογκραντέν πεθαίνω.
    Και το δικό σου δεν θα σε πίστευα αν δεν έλεγες πως είναι της γιαγιάς σου. Πολύ προχώ η γιαγιά βλέπω.

    Κλασσικά υλικά για ογκραντέν που πάντα πετυχαίνουν.
    Τώρα άμα σου πω ότι και εγώ αυτά τα λαζάνια προτιμώ?

    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρυσαυγή μου σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια!! Φιλάκια!!

      Διαγραφή
  8. Λίλα μου πολύ ωραίο, μπράβο στη γιαγιά!Συνταγή με πολλή αγάπη και μεράκι!!!
    Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αργησα αλλά ελπίζω το κομμάτι μου να το χεις φυλαγμένο!
    Αγαπημένα μου όλα σχεδόν τα γκρατέν, και το δικό σου είναι φτιαγμένο με τόσα νόστιμα υλικά!!
    Φιλιά, καλό απόγευμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εννοειται οτι στο φύλαξα το κομμάτι σου!!!Φιλιά!!!

      Διαγραφή
  10. Καλά πολύ προχωρημένη η γιαγιά σου Λίλα μου!!!! Παλιά τα έφτιαχνα και εγώ αυτά τα λαζάνια. Να φανταστείς ότι τα έιχα μάθει και στη γιαγιά τη Ζακυνθινή. Κρέμα γάλακτος έβαζα όταν είχα και αντί για μπέικον, ζαμπόν. Αν είχαμε και καβουρμά όπως λέει η Έρη...... Τώρα πως εξέπεσαν του διαιτολογίου μας δεν θυμάμαι. Μάλλον με τον καιρό έπαθα αλτζ της μαγειρικής.
    Σ' ευχαριστώ λοιπόν, όχι για την συνταγή, αλλά για την επαναφορά της μνήμης.
    Φιλάκια, φιλάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαριμάρ μου εγώ ευχαριστώ για την επίσκεψη, για το σχόλιο, για όλα!! Φιλάκια!!!

      Διαγραφή
  11. Απίθανο το ογκρατέν της γιαγιάς!
    Πολύ λαχταριστό!
    Φιλιά Λίλα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ερμιόνη μου να είσαι καλά γλυκιά μου, φιλάκια!!!

      Διαγραφή
  12. Είναι η ιδέα μου, ή τα "γιαγιαδίστικα" φαγητά έχουν όντως αυτό το "κάτι άλλο"; Κι αυτό γραμμή για τα αγαπημένα! Κλείσαμε για το Σ/Κ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Simonmad δεν νομίζω να είναι η ιδέα σου, σε ευχαριστώ!!!!

      Διαγραφή
  13. Από τα αγαπημένα φαγητά των παιδιών μου! Της γιαγιάς σου οι αναλογίες (!!) ιδανικές :-)!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Αχ αυτές οι γιαγιάδες! Κι η δική μου έφτιαχνε εξαιρετικό ογκρατέν μακαρονιών. Και μιας που δεν έχω τη συνταγή, θα δοκιμάσω της γιαγιάς Σπυριδούλας που φαίνεται εξαιρετική! Νόστιμο κι εύκολο ογκρατέν!
    Καλό μεσημέρι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Κάτι ήξεραν αυτές οι γιαγιάδες! Πολύ νόστιμο φαίνεται, υπέροχα υλικά, οπότε πολύ ευχαρίστως θα έπαιρνα ένα κομματάκι!
    Καλό σου βράδυ.
    Φιλάκια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελένη μου σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια!!!!

      Διαγραφή
  16. Μάλιστα τώρα έμαθα και πως προέκυψε το Λίλα! Λοιπόν όπως είπα και στο fb οι γιαγιάδες είναι θησαυρός ή τουλάχιστον ήταν. Το ογκρατέν είναι ένα φαγητό που ευχαριστεί και μικρούς και μεγάλους! Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Πόσο μου αρέσουν έτσι τα μακαρόνια μου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ανώνυμος1/2/13 08:32

    Μια ερώτηση να κάνω, αφού τα μακαρόνια είναι βρασμένα , απορροφάται όλο αυτό το γάλα?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμε, τα μακαρόνια σαφώς και δεν απορροφούν τα υγρά, το γάλα με τα αυγά πήζουν στο ψήσιμο και αγκαλιάζουν τα μακαρόνια, όπως βλέπεις και στη φωτογραφία καθόλου υγρά δεν είναι!!!

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος4/2/13 13:05

      Χαίρομαι για την άμεση ανταπόκριση και σ΄ευχαριστώ.Δεν έχω κάνει ποτέ ογκρατέν, εξού και η απορία. Θα το δοκιμάσω πάντως.Ευγενία.

      Διαγραφή
  19. Καλημερα Λιλα μου και καλο μηνα.......διβαζω στην αποψινη εκπομπή εδω http://nanatsouma.blogspot.gr το χαλβα με γαλα που με έφερε 30 χρονια πίσω στην Κυψελη να τον φτιαχνει η μαμακα μου και να τον βαζει σε πιατελα σε σχηματα κουταλιού της σουπας με κανελλιτσα απο πάνω και να συναγωνιζομαι με τ`ανηψια μου ποιος θα φαει τις περισσοτερες κουταλιες!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νανά δυστυχως δεν μπόρεσα να σε ακούσω, είχα εκπομπή ην ίδια ώρα, θα προσπαθήσω κάποια άλλη στιγμή!!!!!!!!

      Διαγραφή
  20. all time classic η γιαγιά και το ογκρατέν απίθανο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Τέλειο το ογκρατέν της γιαγιά σου.Καλό μήνα να έχεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. μα υπάρχει τίποτα καλύτερο από τις κλασικές συνταγές των μαμάδων κσι των γιαγιάδων??!! μου άνοιξε την όρεξη!!
    καλό σ/κ Λιλάκι, φιλούρες :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Υπέροχη η συνταγή σου!!
    Σε περιέλαβα στην Βόλτα στη Γειτονιά #20 :)
    Καλή εβδομάδα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Ανώνυμος26/2/14 09:00

    τελεια . πεντανοστημο το ογκρατεν. ευχαριστουμε για την συνταγη

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Λιλά απαντήσεις!!!!