Τετάρτη 6 Απριλίου 2011

EΚΜΕΚ ΜΕ ΤΣΟΥΡΕΚΙ



Το πιο ωραίο γλυκό που έχω φτιάξει μέχρι σήμερα!!!!
Αύριο ξημερώνει μια άλλη μέρα......όπως έλεγε και η Σκάρλετ!

ΥΛΙΚΑ
1 τσουρέκι κομμένο σε φέτες
Βούτυρο
ΣΙΡΟΠΙ
1 ποτήρι ζάχαρη
1 ποτήρι νερό
1 δάκρυ μαστίχας

ΚΡΕΜΑ
3 αυγά
4 κούπες γάλα
3/4 κούπας ζάχαρη
1 κούπα αλεύρι για όλες τις χρήσεις
2 βανίλιες

Φυτική κρέμα γάλακτος για την επικάλυψη

ΕΚΤΕΛΕΣΗ
Βουτυρώνουμε ένα πυρέξ και στρώνουμε το τσουρέκι φροντίζοντας να μην αφήσουμε κενά.
Από πάνω αλείφουμε καλά με βούτυρο.
Ψήνουμε σε προθερμασμένο στους 180 βαθμούς φούρνο για 10 λεπτά και μόλις δούμε οτι το τσουρέκι αρχίζει να ροδίζει.
Σε κατσαρολάκι βάζουμε τη ζάχαρη με το νερό και την μαστίχα τριμμένη και βράζουμε για 5 λεπτά από τη στιγμή που θα πάρει βράση.
Βγάζουμε το τσουρέκι από το φούρνο και το σιροπιάζουμε αμέσως.
Αφήνουμε στην άκρη να ρουφήξει το σιρόπι.

Σε κατσαρόλα ζεσταίνουμε τις 3 κούπες γάλα μαζί με τη βανίλια και τη ζάχαρη.
Χτυπάμε σε μπολ τα 3 αυγά ολόκληρα μέχρι να φουσκώσουν και ρίχνουμε λίγο λίγο μέσα την μια κούπα γάλα που κρατήσαμε.
Συνεχίζοντας το χτύπημα ρίχνουμε κουταλιά κουταλιά το αλεύρι.
Μόλις διαλυθεί καλά και γίνει το μίγμα κρεμώδες παίρνουμε λίγο λίγο από το καυτό γάλα και το ρίχνουμε στο μπολ.
Αδειάζουμε όλο το μίγμα στην κατσαρόλα και σε μέτρια φωτιά βράζουμε την κρέμα ανακατεύοντας συνεχώς με αυγοδάρτη, μέχρι να πήξει και να κάνει φουσκάλες.
Αδειάζουμε την κρέμα πάνω από το τσουρέκι και μόλις έρθει σε θερμοκρασία δωματίου βάζουμε στο ψυγείο να παγώσει.
Χτυπάμε την κρέμα γάλακτος με 1 κουταλιά της σούπας άχνη ζάχαρη σε σφιχτή σαντιγύ και μόλις παγώσει το γλυκό την βάζουμε από πάνω με σπάτουλα ή με κορνέ.
Πασπαλίζουμε με καβουρντισμένο αμύγδαλο
Το γλυκό το έφτιαξα 2 φορές μέσα στη βδομάδα γιατί είχε τόση επιτυχία που μου το ζητούσαν όλοι.
Δεν είναι η παραδοσιακή συνταγή του εκμέκ, είναι μια παραλλαγή δική μου αλλά η κρέμα αυτή το κάνει τόσο ελαφρύ και τόσο δροσερό που δεν μπορείς να σταματήσεις.
Αν σας περίσσεψαν πασχαλινά τσουρέκια ξεκινήστε να το φτιάξετε!!!
ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ







30 σχόλια:

  1. Καλημέρα.
    το πιο ωραίο γλυκό που έχεις φτιάξει;;;; τότε θα το κάνω!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Tην βρίσκω όντως πολύ καλή την συνταγή σου και μάλιστα βολεύει πάρα πολύ τις μέρες μετά το Πάσχα αν μας έχουν περισσέψει τσουρέκια!!
    Μου αρέσει γιατί θυμίζει κάτι από τις παλιές συνταγές των μαμάδων μας.
    Τα φιλιά μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ωραιότατο γλυκάκι Λιλή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. και τρελαίνομαι για εκμεκ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πολύ καλό φαίνεται....κρίμα που άρχισα δίαιτα...ελπίζω κάποια στιγμή όμως να το φτιάξω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μμμμ..επειδη δεν μας μενει ποτε τσουρεκι,ενα θα το εχω για να φτιαξω αυτη την πεντανοστιμη συνταγη...ΜΠΡΑΒΟ λιλα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Λίλα,από τη φωτογραφία το ζήλεψα!
    Πολύ ενδιαφέρον!Τώρα που θα κάνουμε τσουρέκια τέλειο θα γίνει το γλυκάκι!
    Παίρνω το κομματάκι μου-αχ,νοερά θα το γευτώ.
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Λιλάκι δεν θα το πιστέψεις, σήμερα τους το έφτιαξα και είχα σκοπό να το ανεβάσω.....
    Εφτιαξα το τσουρέκι χθες και το σιρόπιασα σήμερα.
    Τελειο γλυκάκι και αξιοποιούμε τα τσουρέκια που μας περισσεύουν!!!!
    Φιλάκια :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Wow!!! Μου τρέχουν τα σάλια!=Ρ
    Άψογο Λίλα!=D

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Που είναι το κομμάτι μου οέοοοο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Καλά έκανες και την ανέβασες κι εδώ, είναι υπέροχη συνταγή!!!
    Ο καλύτερος τρόπος να αξιοποιήσουμε περισσεύματα τσουρεκιών, που συνήθως πάντα υπάρχουν!
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Αμ, εσύ ξεκίνησες από τώρα για μετά το Πάσχα....
    Τι να σου πω κυρά μου, τι να σου πω;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Γέμισε το στόμα μου γεύση και μόνο με την περιγραφή!!! Καταπληκτική ιδέα και πολύ νόστιμη...φαντάζομαι...μόνο δυστυχώς....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Με πέθανες βρε Λίλα...ένα κομματάκι βρε παιδάκι μου...ρωτάς αν έχω τσουρέκι; όλα τα άλλα τα έχω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Καταγράφεται άμεσα. Σε λίγο δεν θα ξέρουμε τι να κάνουμε τα τσουρέκια :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Τσουρέκι ούτε και σ' εμάς περισσεύει ποτέ, αλλά μπορούμε να αγοράσουμε ένα προκειμένου να γευθούμε το λαχταριστό αυτό γλυκάκι! Η συνταγή μπήκε ήδη στα "προσεχώς"!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. ένα γλυκάκι πάντοτε είναι καλοδεχούμενο!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Που να περισσέψει τσουρέκι!
    Μάλλον πρέπει να κάνω βουτιά στον Τερκενλή. Για το εκμέκ, καλά είναι τα τωρινά του τσουρέκια!

    Καλά έκανες και τη έβαλες και εδώ!
    Ποτέ δεν ξέρεις!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. To είχα κάνει πέρυσι και πραγματικά ήταν φοβερό!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Λιλού θα μας τρελάνεις!!!
    Τη θυμάμαι από περσυ τη συνταγούλα τη σουξεδιάρικη!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Το έχω φτιάξει μια φορά και ήταν πεντανόστιμο, αλλά έχω μπαγιάτικο τσουρέκι και λέω να το ξαναφτιάξω.
    Φιλιά, καλό βράδυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Μου άνοιξες την όρεξη!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Τι τέλειο!!! Να είχα λίγο μόνο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Yperohi idea Lila!Katallili gia tin epohi kai idiws gia olous osous(emena diladi) tous aresei to ekmek.XO

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Υπέροχη και πολύ εύκολη συνταγή! Την έφτιαξα για το χριστουγεννιάτικο τραπέζι της μαμάς μου και μέχρι και ο μπαμπάς μου (που πολύ δύσκολα λέει κομπλιμέντα για το φαγητό) είπε πως το πέτυχα και πως ήταν πολύ καλό! Το έχεις υπόψη σου ότι η συνταγή αυτή βρίσκεται και στο syntagoulis.gr?

    http://sintagoulis.gr/glyka-siropiasta/ekmek-me-tsoyreki-4

    ΥΓ: Χρόνια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Πολύ καλή η ιδέα σου!
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. θα τη φτιάξω!!!!!!!!! έχουμε μπόλικο τσουρέκι!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Ανώνυμος13/5/13 11:44

    σ'ευχαριστούμε για την νόστιμη πρόταση!Έγινε απολαυστικό,η κρέμα ελαφριά κι όχι πολύ γλυκιά.Τέλειο :D

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Λιλά απαντήσεις!!!!