Κυριακή 30 Ιανουαρίου 2011

ΜΑΡΜΕΛΑΔΑ ΠΕΡΓΑΜΟΝΤΟ




Ο μπατζανάκης μου ο Ζώης μου έφερε πεσκέσι μια τσάντα περγαμόντα από το χωριό του το Τραγανό Ηλείας. Υπέροχα, αρωματικά και το κυριότερον ακέρωτα. Μισή μέρα έτριβα περγαμόντα στον τρίφτη και αφού τα πιο πολλά έγιναν Γλυκό του κουταλιού περγαμόντο είπα να φτιάξω και μερικά μαρμελάδα. Το αποτέλεσμα με ενθουσίασε και λυπάμαι που δεν έφτιαξα περισσότερη!
ΥΛΙΚΑ
1 κιλό περγαμόντα ολόκληρα
1 κιλό ζάχαρη
1 κούπα νερό
1 κουταλιά σούπας γλυκόζη

ΕΚΤΕΛΕΣΗ
Πλένουμε καλά τα περγαμόντα και τα τρίβουμε ελαφριά στον τρίφτη  τόσο ώστε να φύγει μόνο το κίτρινο μέρος της φλούδας.
Τα κόβουμε σε τέταρτα και με μεγάλη προσοχή αφαιρούμε από μέσα τα κουκούτσια.
Τα βάζουμε λίγα λίγα στο μούλτι και τα κόβουμε ελαφρά, δεν τα λιώνουμε.
Σε κατσαρόλα βάζουμε μπόλικο νεράκι να βράσει και μόλις είναι έτοιμο ρίχνουμε μέσα τα κομμένα περγαμόντα. Μόλις πάρει το νερό βράση τα αποσύρουμε από τη φωτιά και τα σουρώνουμε. Επαναλαμβάνουμε τη διαδικασία αυτή δοκιμάζοντας κάθε φορά ένα μικρό κομματάκι για να δούμε αν το φρούτο ξεπίκρισε. Εγώ την έκανα 3 φορές αλλά  εξαρτάται από τα φρούτα.
Μόλις ξεπικρίσει το υλικό σουρώνουμε καλά και βάζοπυμε στην κατσαρόλα το νερό, τη ζάχαρη και τον πολτό από τα φρούτα.
Βράζουμε σε μέτρια φωτιά ανακατεύοντας αρκετά συχνά μέχρι να δέσει η μαρμελάδα. Όταν δείτε στην επιφάνειά της φουσκάλες είναι έτοιμη. Ρίχνουμε τότε τη γλυκόζη και μόλις πάρει βράση ανακατεύουμε και αποσύρουμε από τη φωτιά.
ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ

34 σχόλια:

  1. εφερα περγαμοντο απο την καστορια και ειναι τελειο αλλα μαρμελαδα δεν εχω φαει...αλλα μου φαινεται πολυ καλη ιδεα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πω πω Λίλα, τέλεια πρέπει να είναι αυτή η μαρμελάδα την οποία δεν έχω φτιάξει. Θα ψάξω τώρα για περγαμόντο, μου αρέσουν πολύ οι μαρμελάδες και ειδικά οι πρωτότυπες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μαρμελάδα δεν έχω δοκιμάσει αλλά το γλυκάκι περγαμόντο το τρώω.

    Πολύ ωραία ιδέα πάντως.Σίγουρα θα είναι πολύ νόστιμο.
    Καλό απόγευμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ax αυτά τα πεσκέσια!!!!
    Δεν λες Λίλα στον μπατζανάκη να μου στείλει και εμένα!!!! πρωτότυπη μαρμελάδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΛΙΛΑΚΙ ΨΩΜΑΚΙ ΤΟΥ ΤΟΣΤ ΣΤΗ ΦΡΙΓΑΝΙΕΡΑ ΑΠΟ ΠΑΝΩ ΤΗ ΜΑΡΜΕΛΑΔΑ ΣΟΥ ΚΑΙ ΜΙΑ ΚΟΥΠΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΑΦΕ!!!ΤΕΛΕΙΟ???????ΦΙΛΙΑ ΤΖΈΝΗ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αχ Λίλα μου, όλο το Σαββατοκύριακο ξεπικρίζω περγαμόντα για να κάνω γλυκό!
    Μου ταξε όμως η Μαρία να μου φέρει κι άλλα από την Κόρινθο, οπότε θα βάλω μπρος για μαρμελάδα.
    Με ξετρελαίνει το άρωμα από το περγαμόντο, φαντάζομαι και η μαρμελάδα θα γίνεται πολύ πολύ αρωματική!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Στην τελευταία μας επίσκεψη στους αγρούς της Κορινθίας μας χάρισαν και μαι τσάντα περγαμόντα.
    Μέχρι στιγμής έχουν προστεθεί σε μαρμελάδα εσπεριδοειδών και της έχουν δώσει καταπληκτικό άρωμα.
    Τα υπόλοιπα δεν έχει αποφασιστεί ακόμη τι θα τα κάνω πολλά τα σχέδια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Θα πρέπει να έχει τέλειο άρωμα αυτή η μαρμελάδα και ευχάριστη γλυκόπικρη γεύση! Και εκτός από καφεδάκι ελληνικό, θα ταιριάζει και με το περίφημο τσάι Earl Grey που είναι αρωματισμένο με περγαμόντο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. τρελαίνομαι για περγαμόντο, αλλά μου πέφτεις λιγάκι μακριά βρε παιδί μου!!!! διαφορετικά θα έβρισκες το μπελά σου!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ανώνυμος30/1/11 19:43

    ΜΜΜΜΜΜ νοστιμο φαινεται!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. μαρέσει πολύ το ίδιαίτερο άρωμά του.....υπέροχο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Σήμερα έκανα γλυκό 3 βάζα απο το περγαμόντο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. ΑΧ!!!!ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΕΛΕΙΑ ΚΑΙ Η ΜΑΡΜΕΛΑΔΑ Κ΄' ΤΟ ΓΛΥΚΟ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Τρελαίνομαι για ΄μαρμελάδες από πικρά φρούτα! Δεν λέω, καλό και το γλυκό του κουταλιού, αλλά η μαρμελάδα είναι άλλο πράμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Μέχρι εδώ κάτω μύρισε! Από τις ωραιότερες μαρμελάδες! Ούτως ή άλλως μ' αρέσουν τα γλυκά και οι μαρμελάδες με εσπεριδοειδή αλλά ειδικά το περγαμόντο είναι τόσο φίνο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. ΠΡΩΤΟΝ= Κάνε και γαλακτομπούρεκο με τρίμα φρέσκου περγαμόντου...και θα με θυμηθείς!!!
    ΔΕΥΤΕΡΟΝ= Τι ωραίο και σπάνιο όνομα το Ζώης!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. ΜΕ ΤΟΣΕΣ ΥΠΕΡΟΧΕΣ ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΑΝΤΕ ΝΑ ΑΡΧΙΣΕΙΣ ΔΙΑΙΤΑ ..ΚΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ..Κ ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ ΑΠΟ ΑΥΡΙΟ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ειρήνη31/1/11 09:49

    Πραγματικά έχει φόβερό άρωμα το περγαμόντο και θα έχει γίνει τέλεια η μαρμελάδα σου. Μου θύμισες τη πεθερά μου που έφτιαχνε και εκείνη καταπληκτική μαρμελάδα περγαμόντο την οποία έβαζε και μέσα σε κέηκ που το άρωμά τους μου έχει μείνει αξέχαστο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Έφτιαξα πέρυσι ΜΟΝΟ με το εσωτερικό τους και μου άρεσε πολύ! Ελπίζω να βρω και φέτος περγαμόντα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Μπράβο χρυσοχέρα μου!!
    Δεν έχω δοκιμάσει ποτέ μαρμελάδα περγαμόντο θα πρέπε να είανι πολύ ωραία
    Φιλιά
    Καλή εβδομάδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. αν και δεν έχω δοκιμάσει ποτέ περγαμόντο μαρμελάδα, είμαι των πιο ήπιων γεύσεων, μαλλον θα με κάνεις να δοκιμάσω γιατί μου έφερε ο Φώτης απο την Αχαϊα μια τσάντα περγαμόντα, έχω τάξει της Ελενας να της δώσω ΛΙΓΑ (σιγά μην της τα δώσω και όλα) και τα αλλα θα τα κάνω γλυκό. Οπότε μάλλον θα φτιάξει το Λενιώ και θα μου δώσει και εμένα κανένα βαζάκι!!!

    Δεν μου λες Λιλάκι, με φρουκτόζη γίνονται - βλεπεις ο μπαμπας δεν κάνει να τρώει ζάχαρη- ????

    φιλια πολλά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Λίλα λατρεύω το γλυκό περγαμόντο, είναι το αγαπημένο μου!Και η μαρμελάδα θα μου άρεσε σίγουρα!Ζηλεύω!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Πρέπει να είναι καταπληκτική!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Ενδιαφέρουσα μαρμελάδα!!! Γενικώς τα γλυκά του κουταλιού δεν τα έχω σε εκτίμηση τις μαρμελάδες όμως........

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Ανώνυμος22/1/12 23:06

    θα το δοκιμασω :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Έφτιαξά και εγώ πριν λίγες μέρες μαρμελάδα περγαμόντο και έβαλα και λίγο πορτοκάλι μέσα, απλά θεική γεύση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Έφτιαξα και εγώ πριν λίγες ημέρες μαρμελάδα περγαμόντο, έβαλα και λίγο πορτοκάλι μέσα..Η γεύση απλά θεϊκή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Ανώνυμος6/2/14 23:24

    Κυρία Λίλα καλησπέρα. Εχω αρκετά περγαμόντα και λέω να δοκιμάσω τη μαρμελάδα σας. Θα σας παρακαλούσα, αν θέλετε, να μου δώσετε κάποιες διευκρινίσεις. Τα περγαμόντα αν κατάλαβα καλά, τα αλέθετε στο μούλτι μαζί με τη σάρκα; Και αν ναι, επειδή η σάρκα είναι πολύ ξινή, η ζάχαρη που προτείνεται είναι επαρκής; Εννοώ η μαρμελάδα βγαίνει γλυκιά ή ξινούτσικη;
    Ευχαριστώ εκ των προτέρων, Παναγιώτα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βάζουμε και τη σάρκα αλλά γράφω ότι το ξεπικριζουμε ...διάβασε πιο πάνω αν θες ...είναι δοκιμασμένη η συνταγή!!!!

      Διαγραφή
  29. Ανώνυμος8/2/14 10:39

    Σας ευχαριστώ πολύ για την άμεση απάντηση. Τη συνταγή τη διάβασα προσεκτικά και το ξεπίκρισμα το περιγράφετε με σαφήνεια. Όμως εκείνο που ρωτάω είναι αν ξινίζει διότι τότε δεν θα αρέσει στα παιδιά μου και διόλου διότι αμφισβήτησα την επιτυχία της συνταγής.
    Και πάλι σας ευχαριστώ, Παναγώτα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Προς Θεού δεν είπα κάτι τετοιο ...αν δοκιμαζεις λίγο κάθε φορά που ξεπικριζεις τα περγαμοντα θα πετύχεις αυτό που είναι ιδανικό για σας δεν! Να πω συμπληρωματικα ότι είναι ιδανικη γεμιση για πάστα φλόρα

      Διαγραφή
  30. Πρωτη φορα αποφασισα να φτιαξω μαρμελαδα και ηταν πολυ ευκολη.ξετρελαθηκα με τη γευση της.Ευχαριστω για την συνταγη!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. me το εσωτερικο [την σαρκα] λικερ μπορουμε να κανουμε? γλυκο εφτιαξα ...αλλα η σαρκα αδικια να παει χαμενη.μαρμελαδες δεν τρωμε, αρα λικερακι με φρουκτοζη? [δεν πεταω ποτε τιποτα] τελειο θα ειναι !!!! ΑΝ ξερετε ? ευχαριστω πολυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Μαρίνα! Δεν το έχω δοκιμάσει! Η σάρκα είναι αρκετά πικρή και φοβάμαι οτι δεν θα πετύχει! Εγώ φυλάω το ξύσμα στην κατάψυξη και το βάζω στα κέικ!!

      Διαγραφή

Λιλά απαντήσεις!!!!