Κυριακή 23 Ιανουαρίου 2022

Περγαμόντο γλυκό του κουταλιού


Ένα γλυκό του κουταλιού πολύ πολύ μυρωδάτο
ΥΛΙΚΑ
2,5 κιλά περγαμόντα ολόκληρα
2 κιλά ζάχαρη
11/2 ποτήρι νερό
2 κουταλιές της σούπας γλυκόζη

ΕΚΤΕΛΕΣΗ
Πλένουμε καλά τα περγαμόντα και τρίβουμε στον τρίφτη να φύγει η εξωτερική φλούδα, προσέχοντας να μην ξύσουμε πολύ βαθιά γιατί θα φύγει όλο το άρωμα.
 

Κόβουμε τις 2 κορυφές και τα ξεφλουδίζουμε με προσοχή για να μην σπάσει η φλούδα.
Κόβουμε τα περγαμόντα σε λεπτές λωρίδες (αν έχουμε χρησιμοποιούμε το κοφτάκι της ζύμης για να γίνει το τελείωμα δαντελωτό.)
Ρίχνουμε το περγαμόντο σε νερό που βράζει και το βράζουμε για 10 λεπτά.
Το σουρώνουμε, το βάζουμε σε χλιαρό νερό και το αφήνουμε να σταθεί για 24 ώρες, αλλάζοντας το νερό 2-3 φορές. Το νερό κιτρινίζει και έτσι καταλαβαίνουμε πότε να το αλλάξουμε.
Μετά το 24ωρο σουρώνουμε το περγαμόντο και κρατάμε ένα ποτήρι από το ζουμί.
Σε κατσαρόλα βάζουμε τη ζάχαρη με το ζουμί από το φρούτοκαι μισό ποτήρι νερό και βράζουμε μέχρι να λιώσει η ζάχαρη.Ρίχνουμε μέσα το περγαμόντο και το αφήνουμε να πάρει μια βράση.
Αφήνουμε να σταθεί για άλλες 24 ώρες και την άλλη μέρα βράζουμε το γλυκό μέχρι να δέσει.
Αν βγάλει πολλά υγρά για να μην λιώσει το φρούτο το βγάζουμε με τρυπητή κουτάλα και δένουμε το σιρόπι μόνο του. Στο τέλος ξαναβάζουμε το γλυκό στην κατσαρόλα ρίχνουμε τη γλυκόζη, αφήνουμε να πάρει πάλι μια βράση και σβήνουμε τη φωτιά. Κουνάμε καλά την κατσαρόλα μέχρι να κρυώσει το γλυκό καλά και το αποθηκεύουμε σε βάζα καλά πλυμένα.
Μπορείτε αντί να κόψετε το περγαμόντο σε λωρίδες να το τυλίξετε σε ρολάκια όπως το νεράτζι.
ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ




     

25 σχόλια:

  1. Εεεεεεεεεεε μια που ήρθα, λέω να κεραστώ χεχεχεχε πράγματι είναι πολύ ωραίο γλυκάκι Λιλού.
    Γεια στα χεράκια σου
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολύ ωραίο γλυκάκι κι ωραία η συνταγή σου.
    Αυτό το γλυκό το προσθέτω σε μια πολύ ωραία γιαουρτόπιτα που έχει αναρτηθεί σε site που συμμετέχω κι εγώ κι είναι καταπληκτική!!!!!!!!
    καλημέρα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Και μόνο που το διάβασα, μου'ρθε μια αντριχίλα στα δόντια. Αδύνατο να περιγραφεί!
    Έχω χρόνια να δοκιμάσω τέτοιο και δεν έχω φτιάξει ποτέ.
    Όσα κουταλιού φτιάχνω, τα μοιράζω επίτηδες, για να μη τα έχω μπροστά μου.
    Πειρασμός!!
    Πολύ καλή η συνταγή σου και εκτυπώθηκε ήδη, για το μέλλον.
    Καλημέρα και πάντα τέτοια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. αγαπημένο γλυκάκι, περγαμόντο βρίσκω δύσκολα, αλλά όταν βρω το τσακίζω, δεν προλαβαίνει να μπει σε βάζο!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Νομίζω ένα από τα καλύτερα γλυκά του κουταλιού!Το φτιάχνει η μητέρα μου κάθε χρόνο!Άντε καλή όρεξη τώρα, μια που μεσημεριάζει!!
    Αθηνά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πω-πω και μου αρέσει ιδιαίτερα το περγαμόντο. Σαν την Ξανθή το έπαθα κι' εγώ. Ανατριχίλα όχι στα δόντια, στην γλώσσα μαζί με κάτι σάλια που μαζεμό δεν έχουν...
    Τι να λέμε μεσημεριάτικα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Γεια στα χέρια σου! Δε μου πολύαρέσει το περγαμόντο αλλά το πιατάκι μου θα το πάρω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αχ καλή μου που μου το θύμισες!!! έχω να φάω περγαμόντο γλυκό μισό αιώνα κεεεε. Ωραίο γλυκάκι, το έφτιαχνε η γιαγιά μου κάθε χειμώνα μαζί με τόσα αλλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Το αγαπημένο μου Λιλάκι αλλά δυστυχώς δεν έχω δει πουθενά περγαμόντα. Γεια στα χέρια σου και του χρόνου να μας ξαναφτιάξεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Πω πω τι μου θύμισες!!!
    Από παιδάκι έχω να φάω περγαμόντο, αλλά βλέπω ότι δεν είμαι η μόνη!!!
    Γειά στα χέρια σου!
    Φιλιά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ένα βαζάκι για το δρόμο σε παρακαλώ πολύ! Με το περγαμόντο, ένα πιατάκι δεν είναι ποτέ αρκετό
    :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
    σλουουουουρπ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Αχ βρε Λιλάκι μου, δυο φορές το έφτιαξα φέτος και τις δυο δεν κατάλαβα πότε εξαφανίστηκε!
    Δεν το ξαναφτιάχνω είναι πειρασμός:P
    Aπό τα ωραιότερα γλυκά κουταλιού νομίζω!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Κλαψ...εμείς εδώ δεν έχουμε περγαμόντα! Ζηλευω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Χριστιανηηηηηηηηηηηηηηηηηή !!! τι ωραίo το γλυκάκι σου !!!!!!!!!!!!! καλά ε? αυτό που μ'εστειλε είναι αυτό που είπες για το κοφτάκι της ζύμης, καλέ τι τέλεια ιδέα είναι αυτή ?? τελικά Λιλούκο είσαι πολύ-πολύ έξυπνη!!!!!!
    όπως κατάλαβες μπαίνει στην συλλογή κεράσματος με τα μπαρμπουνάκια χχιχιχιχιχιχιχιχι!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. δεν εχω δοκιμασει ποτε γλυκο περγαμοντο ειναι πικρουτσικο οπως το νερατζακι ή γλυκο?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Αθανασία23/1/10 08:27

    Γεια σου Λίλα με τις όμορφες συνταγές σου!
    Γεια χαρά σε όλους, να΄χετε ζωή γλυκιά και μοσχομύριστη (έστω και γλυκόπικρη) σαν το περγαμόντο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. περγαμόντο βρίσκει κανείς στην Ιταλία νότια,στην Καλαβρία...εδώ στο βορρά λίγοι το γνωρίζουν.
    απ'τα λίγα πικρόγλυκα που τσακίζω

    καλό απόγευμα
    χχχχ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Πάντα ήθελα να φτιάξω γλυκό περγαμόντο, όμως ποτέ δεν το έφτιαξα γιατί εμείς δεν έχουμε περγαμόντα και ούτε στη αγορά δεν ύπάρχουν.Ετσι αγοράζουμε γλυκό περγαμόντο έτοιμο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Χαίρομαι που σας άρεσε το γλυκάκι μου και σας ευχαριστώ για τα σχόλια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Ανώνυμος16/11/11 13:03

    καλημερα απο χανια.το μετρημα της ζαχαρης γινεται πριν καθαρισουμε τα περγαμοντα?γιατι λες ολοκληρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Συγνωμη για την καθυστερηση στην απαντηση, ανωνυμε. Τα φρουτα τα ζυγιζουμε ακαθαριστα και ολοκληρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ανώνυμος19/2/13 12:11

    Αντα 19/2/13 ειναι πολυ ωραιο γλυκακι το μονο που θελει ακομα [για μενα] 1 ποτηρι νερο ακομα στο συροπι δηλαδη 21/2

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Η καλυτερη συνταγη ever! Ηθελα καιρο να στο γραψω, απο το 2011 που την κανω, με αγρια περγαμοντα που σπανε μυτη, γινεται χαμος απο ...παραγγελιες φιλων!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Λιλά απαντήσεις!!!!