Σάββατο 8 Αυγούστου 2009

Τα χόρτα του καλοκαιριού

Έχει και το καλοκαιράκι τα χορταράκια του. Και είναι πεντανόστιμα και δροσερά και τρυφερά και κάνουν καταπληκτικές σαλάτες.

Βλίτα τα διάσημα!
Το κυριότερο και πιο γνωστό χόρτο είναι το βλίτο. Τρώγεται βραστό σαν σαλάτα με μπόλικο σκόρδο και ξύδι.



Στύφνος, o πικρός
Ζιζάνιο των λαχανόκηπων με στιφή και πικρή γεύση που όμως ανακατεμένο με βλίτα δίνει μια σαλάτα μούρλια.




Γλιστρίδα, η δροσιστική!
Καλό είναι να την αποφεύγουν οι γλωσσοκοπάνες σαν εμένα γιατί τότε οι υπόλοιποι της οικογένειας θα χρειαστούν ωτοασπίδες. Η δροσερή γεύση της είναι το κάτι άλλο σε χωριάτικες σαλάτες.




Αλμύρα η λεπτεπίλεπτη!
Πολύ νόστιμο σαλατικό με λεπτή γεύση και ελαφρύ άρωμα. Τρώγεται βραστή με ξύδι αλλά φτιάχνει και καταπληκτικό κατσικάκι φρικασέ αυγολέμονο.




Θέλετε και μια συνταγούλα με τα χορταράκια του καλοκαιριού, απλή αλλά πεντανόστιμη;

Καλοκαιρινά χόρτα τσιγαριαστά





Υλικά

Μισό κιλό βλίτα
200 γραμμάρια στύφνο
200 γραμμάρια γλυστρίδα
μισό κιλό αλμύρα
1 κρεμμυδάκι ψιλοκομμένο
1 ντομάτα κομμένη σε κυβάκια
4-5 σκελίδες σκόρδο
1 φλιτζανάκι του καφέ ελαιόλαδο

ΕΚΤΕΛΕΣΗ

Καθαρίζουμε τα χόρτα και τα πλένουμε καλά σε μπόλικο νερό με λίγο ξύδι μέσα.
Τα κόβουμε σε χοντρά κομμάτια και τα αφήνουμε να στραγγίσουν. Σε πλατύ τηγάνι τσιγαρίζουμε το κρεμμυδάκι μέχρι να γυαλίσει. Ρίχνουμε μέσα και τα χόρτα και τα ανακατεύουμε μέχρι να μαραθούν και να βγάλουν τα υγρά τους. Όταν αρχίσουν και στεγνώνουν ρίχνουμε μέσα το σκορδάκι τριμμένο και την ντομάτα. Αφήνουμε να πάρουν μια τελευταία βράση και κατεβάζουμε από τη φωτιά. Σερβίρουμε σε πιάτο, ρίχνουμε αλάτι και φρέσκο λάδι και περιχύνουμε με λεμόνι, ή ξύδι. Πολύ εύκολη και δροσερή σαλάτα, συνοδεύει τέλεια ψητά ψάρια και κρεατικά.

10 σχόλια:

  1. Καλημέρα!!
    Από όλα αυτά παίρνω μόνο τη γλιστρίδα σε σαλάτα με σκόρδο και την αρμύρα στον ατμό και καλή μου όρεξη με τα ψαράκια μου το μεσημέρι!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Γενικά αγαπώ όλα τα χόρτα , τα βλίτα μάλιστα τα τρώωπολύ συχνά γιατί όποτε πάμε εκδρομούλες ο Δημήτρης μου έχει τη συνήθειοα να μαζεύει λόγες κορφούλες και να μου τα κάνει μετά σαλάτα.Ξεχωρίζω βέβαια τα ζωχιά και δεν πολυτρώω τα ραδίκια επειδή είναι πικρά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. γαστεροπλήξ8/8/09 15:13

    και συ γλωσσοκοπάνα!!! εκπλήσσομαι!!!
    αν δεν ταιριάζαμε!!!
    αγαπημένα όλα τα χορταράκια, και ιδιαίτερα η γλιστρίδα για να δικαιολογώ την πολυλογία!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μπράβο ωραία η παρουσίαση των χορτατικών Λίλα! Αλμύρα δεν έχω δοκιμάσει, η γλυστρίδα είναι πολύ αγαπημένη στις σαλάτες, τα βλίτα (μαζί με στύφνο) δεν λείπουν σχεδόν ποτέ από το τραπέζι μας το καλοκαίρι αλλά τα φτιάχνω με τον Κρητικό τρόπο: βρασμένα μαζί με κολοκυθάκια και πατάτες και σερβιρισμένα με σκέτο ελαιόλαδο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μόνο στύφνο δεν έχω δοκιμάσει, αλλά δεν μου αρέσουν πολύ τα πικρά χόρτα. Τσιγαριστά και κοκκινιστά έφτιαχνε και η μάνα μου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Τώρα τελευταία έμαθα την αλμύρα και έχω ξετρελαθεί. Τα βλήτα πάντα με κολοκυθάκια όπως η Betty.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ζώχια η ζωχοί είναι μάλλον τα καλύτερα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Είμαι φαν των βλήτων και δεν θέλω ούτε γέλια ούτε παρομοιώσεις !!! εντάξει ???? χιχιχιχιχιχιχ

    ωραία αναρτηση Λιλάκι !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αγαπημένα χορταράκια….
    Το φαγάκι σου τέλειο…

    Το κάνω και εγώ με διάφορα χόρτα.. μόνο που προσθέτω λίγο πλιγούρι
    Και μια παραλλαγή για τις γλιστρίδες..(με ρύζι)..
    και τουρσί (τα βράζεις και τα βάζεις στο ψυγείο με σκόρδο λάδι και ξύδι
    Να είσαι καλά τελεια η ανάρτηση με τα χόρτα…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Xαίρομαι που σας άρεσε η ανάρτηση με τα χορταράκια. Φιλιά πολλά σε όλους

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Λιλά απαντήσεις!!!!