Δευτέρα 8 Φεβρουαρίου 2010

Γαλατόπιτα

 
Το κλασσικό γλυκάκι της αποκριάς!!!
ΥΛΙΚΑ
4 κούπες γάλα
1 κούπα σιμιγδάλι ψιλό
1 κούπα ζάχαρη 
4 κρόκους 
100 γραμμάρια φρέσκο βούτυρο
4 ασπράδια χτυπημένα σε μαρέγκα
βανίλια 
ξύσμα πορτοκαλιού
άχνη και κανέλα για το πασπάλισμα

ΕΚΤΕΛΕΣΗ
Σε κατσαρόλα βάζουμε το γάλα να ζεσταθεί μαζί με τη ζάχαρη και τη βανίλια.
Ρίχνουμε το σιμιγδάλι τμηματικά σαν βροχή και ανακατεύουμε συνέχεια με τον αυγοδάρτη σε χαμηλή φωτιά μέχρι να πήξει η κρέμα.
 Αποσύρουμε την κατσαρόλα από την φωτιά και ρίχνουμε μέσα στην κρέμα τους κρόκους έναν έναν.
Ρίχνουμε και το βούτυρο με το ξύσμα και ανακατεύουμε να ανακατευθούν καλά τα υλικά.
Στο τέλος προσθέτουμε τα ασπράδια τα οποία τα έχουμε χτυπήσει σε σφιχτή μαρέγκα με ελάχιστο αλατάκι.
Ανακατεύουμε με απαλές κινήσεις από κάτω προς τα επάνω και αδειάζουμε το μίγμα σε βουτυρωμένο ταψάκι.
Ψήνουμε στους 180 βαθμούς για περίπου 45 λεπτά ή μέχρι να ροδοκοκκινίσει η γαλατόπιτα.
Όταν κρυώσει την πασπαλίζουμε με μπόλικη άχνη και κανέλα!
Καλή επιτυχία!

34 σχόλια:

  1. ΤΡΕΛΑΙΝΟΜΑΙ ΓΙΑ ΓΑΛΑΤΟΠΙΤΑ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Και του χρόνου Λίλα μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ωραία ... ωραίααααααααααααα ένα κομματάκι στο 3 παρακαλώωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωω
    Πολλά φιλάκια Λιλού μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Εσύ κάνεις την εύκολη εκδοχή χωρίς φύλλα, αλλά γαλατόπιτα να είναι κι ας είναι κι έτσι!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. το γλυκό της μαμάς και ένας τρόπος της μητέρας μου να καταναλώσω γάλα αφού δεν το έπινα.

    καλό βράδυ
    χχχ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πολύ επίκαιρη η γαλατόπιτα.
    Πάντα τέτοια εποχή είχαμε στο πατρικό μου (δεν ξέρω το γιατί), πότε με φύλλα και πότε "γυμνή" σαν την δική σου.
    Εγώ δεν έκανα ποτέ. Το αφήνω όμως για λίγο αργότερα, για να τελειώσει το κέϊκ ινδοκάρυδο που έκανα χθες.
    Ευχαριστώ για την αναζωογόνηση των αναμνήσεων μου.
    Καλό βράδυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ωραίο χρωματάκι, για τη νοστιμιά είμαι σίγουρη, κομματάκι και στέλνω και φιλάκι !!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @ Eleni μου κόπιασε αφού σου αρέσει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. @ Χρύσα μου και του χρόνου, καλές Απόκριες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. @ Αστέρι μου ένα ταψάκι στο τρία καλύτερα θα σου στείλω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. @ Ξανθή μου παραδοσιακά στο σπίτι μου χωρίς φύλλο την φτιάχναμε, απλώς με περισσότερα αυγά και πολύ περισσότερο βούτυρο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. @ Και λοιπόν, να σου στείλω αφού σου αρέσει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. @ Δύσπιστε ευχαριστώ για το σχόλιο!
    Καλό βράδυ και σε σένα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. @ γαστεροπλήξ μου, χρησιμοποιώ αυγουλάκια από τις δικές μας κοτούλες, εκεί οφείλεται το χρώμα!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Απαπα!!Τι γλυκάκι είναι αυτό!!!!
    Και εύκολο ε;
    Μπράβο Λιλάκι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Απόκριες χωρίς γαλατόπιτα γίνεται??
    Δεν γίνεται!!
    Μπράβο Λιλάκι!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Λίλα μου, και του χρόνου να είσαι καλά! Και εμένα μου αρέσει πολύ η γαλατόπιτα! Την φτιάχνω με φύλλο γιατί έτσι την έμαθα, όμως και η δική σου φαίνεται υπέροχη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. καλημέρα Λιλακι !!!! ποτε προλαβες βρε θηρίο και έφτιαξες και γαλατόπιτα ????
    και εμένα έτσι μου αρέσει χωρίς φύλλο, οπότε Λιλάκι μου θα πάρω ένα μεεεεγάλο κομμάτι και θα λεω νιαμ-νιαμ-νιαμ !!!!!!!

    καλημέρα και περαστικούλια !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ειρήνη9/2/10 10:01

    Περίσσεψε κανένα κομματάκι και για μένα που ήρθα καθυστερημένη?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. @ Αλεξάνδρα μου πανεύκολο και πεντανόστιμο και παραδοσιακό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. @ Έλενά μου γλυκιά απόκριες χωρίς γαλατόπιτα και πάρτυ δεν γίνεται!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Αυτή η εκδοχή χωρίς φύλλο, μου αρέσει και μένα πολύ. Μου θυμίζει τα παιδικά μου χρόνια, που δεν άφηνα την γιαγιά μου σε χλωρό κλαρί, μέχρι να την φτιάξει.
    Αντε, μάλλον θα την κάνω το βραδάκι για να μου φύγει ο καημός, μιας και δεν έχω κανένα πια να μου την ετοιμάζει, όπως όταν ήμουν παιδί!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. @ Αγγελική μου να την δοκιμάσεις και χωρίς φύλλο, είναι πεντανόστιμη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. @ Μαρία μου όλα τα προλαβαίνω άμα θέλω!
    Φιλάκια !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Ειρήνη μου θα σου φτιάξω ένα ταψάκι μόνο για σένα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. @ Πηνελόπη μου οι παραδοσιακές συνταγές μας φέρνουν στο μυαλό αγαπημένα πρόσωπα αλλά και αγαπημένες στιγμές.
    Προσπαθώ να περνάω αυτά τα μηνύματα και στο γιο μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Και του χρόνου Λϊλα μου, να σαι καλά!!
    Η δική σου η γαλατόπιτα φάινεται πολύ εύκολη και εγώ αυτή με το φύλλο φτιάχνω...
    Οπως και να ναι όμως είναι ότι πρέπει για αυτές τις μέρες!!!
    Το ταψάκι ποιός το τσίμπισε; χιχιχιχιχι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Καλημέρα Λίλα,
    να πω τελικά πως την έφτιαξα χθες το βράδυ την γαλατόπιτα καθώς και μια πίτσα στα γρήγορα, καθώς ο φούρνος ήταν αναμένος.
    Πασπαλίστηκε με μπόλικη άχνη και κανέλα και πήγε...για ιερό σκοπό!
    Τέρψη δηλαδή και αγαλίαση :-))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. @ Eύη μου είναι πολύ εύκολη και πάρα πολύ νόστιμη!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. @ Πηνελόπη μου σ'ευχαριστώ, υπάρχει πιο ιερός σκοπός από το να φτιάχνουμε ωραία πράγματα και να περνάμε ωραία με την οικογένειά μας?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Πιτούλα και μάλιστα γαλατόπιτα αρέσει σε όλους και την εξαφανίζουν σχεδόν ...από τη φωτιά!
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. ΔΗΜΗΤΡΑ8/3/11 17:06

    ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΗ!ΜΠΡΑΒΟ ΣΟΥ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Ανώνυμος4/4/13 14:55

    Oraia galatopita

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. μου θυμιζει περασμενα χρονια να ειναι καλα η δεσποινα η συνυφαδα μου που την εφτιαχνε οταν πηγαιναμε στο χωριο καλλιθεα ολυμπιας το χωριο των συζυγων μας και ηταν οτι καλυτερο μπορουσες να φας απο τα χερακια της

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Λιλά απαντήσεις!!!!